20 Mayıs 2012 Pazar

Master Chef Batuhan Piatti Zeynioğlu Kimdir?

Master Chef Batuhan Piatti Zeynioğlu Kimdir? Show tv ekranının sevilerek izlenen yarışması Master Chef'in en asabi şefi olarak gündeme oturan asabi ama sempatik şefi Batuhan Piatti Zeynioğlu kimdir? Sert mizacı ile kimi kişiler tarafından nefret edilen. Kimi kişiler tarafından çok sevilen Butuhan Piatti Zeynioğlu Oteriter yapısı ile kişilere çok şey katmaya çalışıyor. Batuhan Piattinin şefi : Sergio Mei (italyan asıllı) Batuhan Piattinin Eğitim durmu: İtalyada eğitim aldı Batuhan Piatti ilk mutfağa ne zaman girdi: 4-5 yaşlarındayken ananesinin evinde Mutfaga ilk girisinizi hatırlıyor musunuz? Anneannemin Italya daki evinde, 4-5 yaslarındayken,Anneannem Bologna lı oldugu için hep hamur yapardı. Lazanya, tortellini, Oklava ile nasıl mantı yaparlar, o da lazanya, tagliatelle açıyordu. Ben de o sırada hamurla oynardım. Italya da çocuklar kız, erkek demeden mutfaga girerler. Her sey mutfakta yasanır. Kavgalar, gürültüler, toplantılar.Noel yemekleri vardır, abartısız üç gün sürer. O masa hiç kalkmaz. Italyanlar daha çok mutfakta yasar. Asçılık okumaya nasıl karar verdiniz? Annem Eger yemek yapmayı seviyorsan, mutsuz bir avukat olacagına mutlu bir asçı ol diyerek beni yönlendirdi. Benim de tava sallamak, bıçakla oynamak hosuma gitti. Mutfak kolay degil ama keyifli. Bizde zaten seçenler yapıyor ya da çıkıp gidiyor. Hiyerarsisi olan, askeri disiplinle yönetilen bir yer mutfak.Mutfaga daha çok önem verdikleri için Italya da egitim daha mı sıkı? Tam profesyonel olarak Italyan ve deniz mutfagının yanı sıra Türk mutfagınıda biliyorum. Mutfakların isleyisi dünyanın her yerinde aynı. Mutfakta bir hiyerarsi vardır. Bir sef vardır, oradan asagı dogru iner. Herkes onu takip eder. Edemeyen safra gibi atılır. Buradakiyle Italya daki arasinda üslöfbp farklılıkları vardır, onun dısında her sey aynıdır. Her şefin de kendi şefi olmustur hayatında. O da ondan gördügünü yapar ve ögrendiklerini kendi ögrencilerine ögretir. Sizin sefiniz kim? Sergio Mei diye bir şef. Four Seasons Milano nun asıbası. Italya nın en iyi şefi diyebiliriz. Ben onun yanına sıfırdan girdim. Okul zaten mutfak. Kagıt üzerinde okuyorsunuz ama pratikte mutfaktasınız. Açılışlara, özel davetlere, organizasyonlara katılıyorsunuz. Ne kadar büyük organizasyonlara katılırsanız o kadar büyük tecrübe sahibi oluyorsunuz. Malzemeleri tanıyıp bu şekilde profesyonelleşiyorduk. Türkiye de yabanci şeflere ilgi neden fazla? Türkiye her sektörde oldugu gibi yemekte de gelişsiyor. Bugüne kadar Türkiye de Kızımı aşçıya mı verecegim? gibi bir düsünce vardı. Bu, yavaş yavaş degişmeye basladı. Yabancı şeflerin Türkiye de tutulmasının bir nedeni bizim burada çalısan Türk şeflerin hep Türkiye de kalıyor olması. Büyük otellerde çalısmaya basladıkları zaman ya dil bariyeri yüzünden ya da baska bir nedenle yurt dışına çıkıp tecrübe edinmekten korkuyorlar. Bu işteki en önemli şey de görmek, gezmek ve tecrübe edinmek. Yurt dışındakı şefler de buraya geldikleri zaman hem bir şeyler katıyorlar hem kendileri de bir şeyler ögreniyor. Çok basit bir örnek vereyim, erik görüyorlar. Avrupa da yeşil erik yok. Ben çifte vatandas oldugum için hem Türk hem Italyan damak tadını çok iyi biliyorum. Aynı zamanda Venezuela ya, Kanarya Adaları na gittim. Bir şefin gelişmesi için baska yerlerde çalışmasi gerekiyor. Hem işin teknigi, hem genel kültür, hem sosyallesmek açısından çok önemli. Türkiye de de yavaş yavaş başladı. Artık Istanbul dan, Ankara dan, Izmir den bu işi hakikaten yapmak isteyen ve zorluğunu bilen bir sürü genç, bilinçli olarak bu meslegi seçmeye başladı.Master Chef Batuhan Piatti Zeynioğlu Kimdir?

0 yorum:

Yorum Gönder